«Πακέτο» προτάσεων για 15 αλλαγές στο σχολικό χάρτη του νομού Θεσσαλονίκης έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας οι αρμόδιες διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς (2013-2014).

Με την πρόταση συγχώνευσης των 3ου-10ου και 4ου-5ου Γυμνασίων Καλαμαριάς διαφώνησαν το δημοτικό συμβούλιο και η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, υποστηρίζοντας πως «δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Αναλυτικότερα, κάθε χρόνο δρομολογούνται αλλαγές στο σχολικό χάρτη (ιδρύσεις σχολείων, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, προαγωγές κ.λπ.), με βάση τις νέες ανάγκες που προκύπτουν, τη ροή του μαθητικού δυναμικού και άλλες παραμέτρους. Ηδη, οι αρμόδιες διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστειλαν τις εισηγήσεις τους στο υπουργείο Παιδείας, ώστε να λάβει τις αποφάσεις εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς (2013-2014).

Συγχωνεύσεις

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης πρότεινε τη συγχώνευση των 3ου-10ου και 4ου-5ου Γυμνασίων Καλαμαριάς, με στόχο την αποσυμφόρηση του 3ου Λυκείου, που συλλειτουργεί με το 3ο Γυμνάσιο, καθώς και την ενίσχυση του 10ου Γυμνασίου.

Ειδικότερα, η εισήγηση έχει ως εξής:

1. Συγχώνευση του 3ου Γυμνασίου Καλαμαριάς (στη Νέα Κρήνη) με το 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, από την οποία θα προκύψει το 3ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, που θα στεγαστεί στις εγκαταστάσεις του νυν 10ου Γυμνασίου (βρίσκεται πίσω από τη «Fena»).

2. Συγχώνευση του 4ου Γυμνασίου Καλαμαριάς με το 5ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, από την οποία θα προκύψει το 4ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, που θα στεγαστεί στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του (περιοχή Βότση).

«Το 10ο Γυμνάσιο είναι μεγάλο διδακτήριο με λίγα παιδιά, ενώ το 3ο Γυμνάσιο συλλειτουργεί με το 3ο Λύκειο», δήλωσε στον «Α» η διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αλκηστις Ζερβοπούλου, τονίζοντας πως και τα 4ο και 5ο Γυμνάσια Καλαμαριάς στεγάζονται στο ίδιο κτίριο, σε διαφορετικούς ορόφους. «Φοιτούν λιγότερα από 200 παιδιά σε κάθε σχολείο. Εφόσον βρίσκονται στο ίδιο διδακτήριο, γιατί να μην αποτελούν μία μονάδα με κοινή φιλοσοφία και στόχους; Εμείς κάνουμε την πρόταση στο υπουργείο, αλλά ο δήμος διαφωνεί, διότι έχει διαφορετικά κριτήρια. Σεβόμαστε τις απόψεις του δήμου, διότι αυτός είναι υπεύθυνος για τα σχολεία και τη χρηματοδότησή τους. Πάνω απ’ όλα, σεβόμαστε την απόφαση της κεντρικής υπηρεσίας», επισήμανε η κ. Ζερβοπούλου.

Το δημοτικό συμβούλιο

Τόσο η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας όσο και το δημοτικό συμβούλιο της Καλαμαριάς απέρριψαν την πρόταση της διεύθυνσης Εκπαίδευσης, στέλνοντας τις εισηγήσεις τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και στο υπουργείο Παιδείας, ώστε να λάβει την τελική απόφαση ο υπουργός, όπως εξήγησε ο δήμαρχος, Θεοδόσης Μπακογλίδης.

Ειδικότερα, η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και το δημοτικό συμβούλιο τάχθηκαν κατά των δύο συγχωνεύσεων, υποστηρίζοντας πως δεν έχουν «να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, παρά μόνο να τακτοποιήσουν τοπικά κάποιες ισορροπίες μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού».

Στην απόφαση του δημοτικού συμβουλίου γίνονται οι εξής επισημάνσεις:

* Ο δήμος Καλαμαριάς, γνωρίζοντας καλά τα τοπικά δεδομένα, δε δημιουργεί προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες αναμφισβήτητα είναι επιβαρυμένες στην καθημερινότητά τους τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό και οικονομικό επίπεδο.

* Δεν προηγήθηκε κανενός είδους διάλογος ή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος όλων των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας, και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών.

* Ολα τα σχολεία της Καλαμαριάς λειτουργούν ομαλά και εύρυθμα. Η πρόταση για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο δήμο δε στηρίχθηκε στα πραγματικά δεδομένα των εκπαιδευτικών στοιχείων.

* Δεν επιτυγχάνεται οικονομία, ώστε να βοηθηθεί η αναπτυξιακή πορεία της χώρας και η δημοσιονομική προσαρμογή.

* Τα επιμέρους τοπικά προβλήματα που καλείται να λύσει η πρόταση της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να λυθούν με την ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού, τη σωστή τήρηση των ορίων και τον αυστηρό έλεγχο των εγγραφών στα γυμνάσια της περιοχής.

Ιδρυση 8ου Λυκείου στον Αγιο Ιωάννη

Η Επιτροπή Παιδείας του δήμου Καλαμαριάς αποδέχτηκε την πρόταση του εκπροσώπου της Β΄ ΕΛΜΕ για την ίδρυση 8ου Λυκείου, στην επέκταση του Αγίου Ιωάννη, λόγω των αυξημένων αναγκών. Βάσει της εισήγησης, το 8ο Λύκειο θα μπορούσε να στεγαστεί είτε σε οικόπεδο του δήμου είτε προσωρινά στο κτίριο του 10ου Γυμνασίου Καλαμαριάς. Το δημοτικό συμβούλιο αναμένει την ολοκλήρωση σχετικής μελέτης από την Επιτροπή Παιδείας και την εκπαιδευτική κοινότητα, για να πάρει απόφαση.

Προαγωγές και καταργήσεις

Η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της τελευταίας 15ετίας σε ορισμένες περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης, όπως ο Εύοσμος, επέφεραν αύξηση του μαθητικού δυναμικού και κατά συνέπεια των αναγκών για νέες σχολικές υποδομές. Για να αποφευχθεί ο «εφιάλτης» της διπλοβάρδιας… επιστρατεύονται πρόχειρες λύσεις, χωρίζονται αίθουσες και διάδρομοι με γυψοσανίδες και χρησιμοποιούνται υπόγεια. Ομως και στα Πεύκα οι γονείς έχουν κινητοποιηθεί πολλές φορές, διεκδικώντας νέα σχολικά κτίρια, αφού τα υπάρχοντα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών. «Τα τελευταία χρόνια ο Εύοσμος και τα Πεύκα έχουν αυξημένο μαθητικό δυναμικό και έντονο στεγαστικό πρόβλημα», τόνισε ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Κοντογιαννίδης. Στο μεταξύ, προωθούνται καταργήσεις σχολείων σε περιοχές, όπου δεν υπάρχει μαθητικό δυναμικό επί μία τριετία.

Οι φετινές προτάσεις της διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης για τις μεταβολές στα σχολεία συνίστανται στα εξής:

* Προαγωγή του 19ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Ευόσμου από μονοθέσιο σε διθέσιο, καθώς λειτουργεί ήδη ως διθέσιο με ένα κλασικό τμήμα και ένα ολοήμερο. Φέτος φοιτούν 47 μαθητές και την επόμενη σχολική χρονιά δεν αναμένονται αλλαγές στο δυναμικό, ενώ υπάρχει αίθουσα για τη στέγαση του νέου τμήματος, σύμφωνα με τους αρμοδίους.

* Προαγωγή του 18ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Ευόσμου από μονοθέσιο σε διθέσιο και λειτουργία δύο τμημάτων ολοημέρου λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών στην περιοχή. Φέτος φιλοξενούνται 21 μαθητές και την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι 50, καθώς θα μεταφερθεί ένα τμήμα από το 4ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου, το οποίο λειτουργεί με τρία ολοήμερα τμήματα. Οπως ανέφεραν τα στελέχη της εκπαίδευσης, υπάρχει αίθουσα για να στεγάσει το νέο τμήμα.

* Κατάργηση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Καλαμωτού του δήμου Λαγκαδά, διότι κατά τη φετινή σχολική χρονιά συμπληρώνει τρία χρόνια σε αναστολή, λόγω έλλειψης μαθητών. Μέχρι στιγμής, δεν εκδηλώθηκε επιθυμία εγγραφής στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο από γονείς νηπίων.

* Κατάργηση του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Λοφίσκου του δήμου Βόλβης, διότι κατά τη φετινή σχολική χρονιά συμπληρώνει τρία χρόνια σε αναστολή, λόγω έλλειψης μαθητών. Δεν υπάρχουν μαθητές που δήλωσαν επιθυμία εγγραφής στο συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο.

* Κατάργηση του Νηπιαγωγείου Ξηροποτάμου του δήμου Βόλβης, διότι κατά τη φετινή σχολική χρονιά συμπληρώνει τρία χρόνια σε αναστολή, λόγω έλλειψης μαθητών, ενώ και σε αυτήν την περίπτωση δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για εγγραφή.

* Κατάργηση του Νηπιαγωγείου Μοδίου του δήμου Βόλβης, το οποίο επίσης δεν έχει μαθητές και φέτος συμπληρώνει τρία χρόνια σε αναστολή.

Στελέχη της εκπαίδευσης ανέφεραν πως ορισμένοι δήμοι ζητούν ιδρύσεις σχολείων χωρίς να διασφαλίζουν τα αναγκαία κονδύλια για τη λειτουργία τους.

Ιδρυση ΕΠΑΛ σε Ωραιόκαστρο

Πρόταση για την ίδρυση Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) την επόμενη σχολική χρονιά στο Ωραιόκαστρο έστειλαν ο δήμος και η αρμόδια διεύθυνση Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθητές της ευρύτερης περιοχής (Λητή, Μελισσοχώρι κ.λπ.), οι οποίοι παρακολουθούν μαθήματα σε τεχνικά σχολεία της Σταυρούπολης και του Λαγκαδά.

Στις εισηγήσεις της διεύθυνσης και των δήμων περιλαμβάνεται και η μετατροπή του 2ου Γενικού Λυκείου Μενεμένης, που βρίσκεται στην περιοχή του Δενδροποτάμου, σε λυκειακές τάξεις. Παλαιότερα, στο σχολείο φιλοξενούνταν Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, τα οποία πλέον δε λειτουργούν, με συνέπεια τη μείωση του μαθητικού δυναμικού. «Οι λυκειακές τάξεις θα παραμείνουν προσαρτημένες στο 3ο Γυμνάσιο Μενεμένης, στο Δενδροπόταμο», ανέφερε στον «Α» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Παύλος Ματζιάρης.

Στροφή στα ανατολικά

Ροή μαθητών από το παραδοσιακό κέντρο της πόλης προς τις ανατολικές περιοχές και την ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης (Πυλαία, Θέρμη, Ταγαράδες, Αγία Παρασκευή, Περαία, Επανομή κ.λπ.) καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ευάνθη Χατζηβασιλείου. Στο ίδιο… κάδρο μπαίνουν οι μετακινήσεις ορισμένων αλλοδαπών προς τις χώρες καταγωγής τους, αφού οι οικογένειές τους αποφασίζουν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα, υπό το βάρος της κρίσης και της ανεργίας.

Οι εισηγήσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την επόμενη σχολική χρονιά (2013-2014) προς το υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνουν τα εξής:

* Συγχώνευση δύο μονοθέσιων νηπιαγωγείων (πρώην Πειραματικά 6ο και 7ο Πανοράματος) σε ένα διθέσιο (6ο Νηπιαγωγείο Πανοράματος)

* Υποβιβασμός του 26ου Δημοτικού Θεσσαλονίκης (στην περιοχή ΥΦΑΝΕΤ) από 12θέσιο σε 10θέσιο.

* Προαγωγή του 29ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης από μονοθέσιο σε διθέσιο.

* Προαγωγή του δημοτικού Μεσημερίου από εξαθέσιο σε οκταθέσιο.

* Προαγωγή του 2ου Δημοτικού Ραιδεστού από εξαθέσιο σε δεκαθέσιο.

ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

αγγελιοφορος